21 Ocak 2011 Cuma

Tadım notları: Corvus Blend No.3 2006 & Dallas Steak

Corvus her sene rekolteye göre en iyi üzümlerini bir kupajda birleştiriyor. Bu kupaja "Blend" adını koyan Corvus, o yılki rekolteye göre kullandığı üzümleri değiştirebiliyor. 2006 rekoltesinde Cabernet Sauvignon, Syrah, Merlot, Malbec, Karalahna,Öküzgözü ve Cabernet Franc kullanılmış ve Blend No. 3 olarak adlandırılmış.

12 ay Fransız meşe fıçı, 4 ay botte ve 3 ay da şişede dinlendirilen Blend No 3, koyu bordo tonda bir renge sahip. Yaklaşık 1,5 saat dekante ettikten sonra mutfağımızdaki ankastre lav taşlı ızgarada orta pişmişe yakın seviyede ızgara ettiğim "Etçii steakhouse"tan aldığım "Dallas Steak" eşliğinde içtik.

Corvus Blend No 3'te burun beklediğim kadar yoğundu ve olgun kırmızı ve kara orman meyveleri, reçelimsi ve kuru meyve aromaları, topraksı ve mantara çalan aromalar, çok hoş nane tonları ve karabiber aromaları belirgindi.

Damakta ise meşeden gelen vanilya, karamel ve füme aromaları daha belirgin olmakla beraber, demir tozu, narenciye ve yine kırmızı - kara orman meyveleri yoğun ve kompleks bir bitiş yaratıyordu. Bitimi beklediğimden biraz daha kısa ama yine de orta uzunlukta olan bir şarap. Tanenler iyi yontulmuş olmakla beraber, asidite yoğun.

Tüm bu aromaların ve şaraptaki yoğunluğun hissedilmesi için, şarabın içilmeden en az 1 saat önce dekante edilmesini tavsiye ederim.

Corvus Blend No 3 ile beraber yediğimiz "Dallas Steak" ise dananın sırt bölümünde kola yakın bir yerden çıkarılan hafif yağlı ancak oldukça yumuşak (tabiri caizse "lokum gibi") bir et.

Böyle bir eti ya çok kızmış bir döküm demir tavada ya da direk barbeküde yapmak lazım. Ben evde lav taşlı ankastre ızgara kullanıyorum ve açıkçası böyle bir eti ilk kez evdeki ankastre ızgarada pişirmeye karar verdim. "Etçii steakhouse"taki arkadaş bana ızgaranın çok sıcak olması gerektiğini ısrarla vurguladı. Ben de bu kurala uydum ve ızgarayı sürekli sıcak ayarda tuttum.

Eti önceden deniz tuzu, zeytinyağı, taze kekik, taze biberiye ve kuru mercanköşk ile marine ettikten sonra pişirmeye 20 - 25 dakika kala buzdolabından çıkarıp dışarıda beklettim ve ardından ızgaraya attım.

Izgarada bir tarafını yaklaşık 4 dakika diğer tarafını ise 3 dakika kadar pişirmem orta-az pişmiş ile orta pişmiş arasında bir pişme derecesine getirmeye yardımcı oldu. Aslında ben eti orta-az pişmiş seven biriyim ama böyle bir eti ilk kez pişirdiğimden ayarı hafif kaçırdım sanırım, artık bir dahaki sefere pişirme süresini biraz daha kısa tutacağım.

Velhasıl, Dallas Steak hakikaten lokum gibiydi ve yanında içtiğimiz Corvus Blend No 3 ile inanılmaz uyum sağladı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder