25 Şubat 2011 Cuma

Tadım notları: Lealtanza Crianza 2004 – Rioja


Sevgili Ayhan Güleyen, İlker Özdemir, Umay Çeviker ve Arif Öncü’den oluşan, İzmir’deki “Şarap Tutkunları”nın Türkiye’de fiyat-kalite dengesi açısından en iyi buldukları şaraplardan İspanyol Rioja şarabı “Lealtanza Crianza” 2004 rekoltesini Metro marketten geçenlerde 20 liraya aldım ve geçen akşam nihayet açıp içtim.
Bu şarabı içerken elime yeni ulaşan bir icadı denedim: “screwpull 3 in 1” yani üçü bir arada hem şarap havalandırıcısı (wine aerator), hem damlalık hem de şarap tıpası yerine geçen bir alet bu. Bu aleti daha sonra ayrı bir yazıda ele alacağım şimdi konumuz “Lealtanza Crianza 2004 Rioja”da.
Efendim, koyu bir yakut rengine sahip bu Rioja şarabı 12 ay kadar Fransız ve Amerikan meşe fıçıda bekletilmiş. Burunda önden böğürtlen ve siyah kiraz arkadan deri, ardıç, is, nane ve baharat aromaları müthiş bir kompleks yapı oluşturuyor.
Damakta ise topraksı, mineralimsi bir yapı meyvemsi aromalarla bütünleşmiş. Orta gövdeli olan şarabın tanenleri hafif ve asiditesi dengeli olunca ortaya inanılmaz rahat içimli bir şarap çıkmış. Bana göre şarap şu an tam içilebilecek düzeyinde. Zaten 2004 rekoltesi olduğunu düşünürsek daha fazla bekletmeye gerek duymadan, artık bu şarabın keyfine varmak gerek. Aynı üreticinin diğer rekoltelerini de ciddi şekilde merak ediyorum açıkçası, umarım onları da ilerde market raflarında görürüz.
Sevgili “Şarap Tutkunları”na yüzde yüz katılıyor ve 20 liralık fiyatı ve kalitesiyle marketten alabileceğiniz en iyi şaraplardan biri olarak gerek üreticiye gerekse ithalatçıya şükranlarımı sunuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder