11 Şubat 2011 Cuma

Tadım notları: Chateau Jolys Cuvée Jean 2004 - AOC Jurançon

Birkaç ay önce Talimhane’deki Rouge Restoranın alt katındaki şarap butiğinde gözüme çarpar çarpmaz aldığım “Chateau Jolys” Fransız Pirenelerindeki Jurançon bölgesine has bir tatlı şarap. Türkiye’de Jurançon şarabı bulmak aklımın ucundan geçmezdi aslında, bazen Türkiye’deki şarap ithalatına akıl sır erdiremiyorum…
2004 rekoltesi “Petit Manseng” üzümlerinden yapılmış “Chateau Jolys Cuvée Jean”ı içmek için eşlikçi olarak ne hikmetse İstanbul’daki Carrefour marketlerinde bulamadığım ancak nasıl oluyorsa Umman’ın başkenti Muscat’taki Carrefour’da bulduğum “Comté” ve “Pere Toinou” peynirlerini uygun gördüm, yanlarında ayrıca yine aynı marketten aldığım İrlanda tipi “Mild Cheddar” peynirini denedim.
Jurançon bölgesi nevi şahsına münhasır bir bölge. Bölgede özellikle “Manseng” üzümü ön plana çıkıyor ki içtiğim şarap “Petit Manseng” üzümünden yapılmıştı yukarıda da belirttiğim gibi. Şarabın üreticisi “Domaines Latrille” bölgenin “Gan” şehri civarlarında üretim yapan üreticilerinden biri.
Efendim şarabımız altın sarısı ile bal rengi arasında bir renge sahip olmakla birlikte burunda beklediğim yoğunluk pek olmamasına rağmen çok hoş bal, portakal kabuğu, narenciye ve hafif çiçeksi aromalar hissediliyordu. Damakta ise aromalar daha belirgin tonlarda hissedilirken burunda saydığım aromalara hafif fındık aromaları eşlik ediyordu.
Şarabın asiditesi dengeli ve bitim oldukça uzun ve etkili olmakla birlikte damakta gövde yoğunluğu hissedilir derecede. Bu arada “Chateau Jolys” yukarda bahsettiğim peynirlerle (özellikle de “Comté” ile) müthiş bir uyum oluşturdu, bu da şaraptan aldığımız keyfi 2 kat daha arttırdı…

2 yorum:

  1. Hemen Paris'ten bulmaya calisayim. Biraz serin mi içiliyor ?

    YanıtlaSil
  2. Aynen abicim, biraz serin (çok değil ama) içersen daha keyifli olur...

    YanıtlaSil