25 Şubat 2011 Cuma

İlginç bir şarap icadı! Screwpull 3 in 1…

Geçtiğimiz günlerde kız kardeşim sağ olsun bana Londra’dan şarapla çok ilginç bir “icat” getirdi: “Screwpull 3 in 1”. Bununla ilgili ön bilgiyi bir önceki yazımda vermiştim.
Alet kısaca bir nevi üçü bir arada işlevi görüyor. Yani hem havalandırma yapıyor, hem damlalık hem de kapak görevi görüyor.
Normalde son dönemlerde çıkan havalandırma aletleri ufak bir mikser olmasına rağmen, bu aletin içindeki tüpte yer alan karşılıklı ve düzenli şekilde yerleştirilmiş delikler sayesinde çift havalandırma sistemi oluşuyor. Açıkçası, ben önceki yazımda anlattığım “Laeltanza Crianza 2004”ü hem normal şekilde hem de bu aletle beraber iki ayrı kadehte içtim.
Aradaki fark anlatılmaz yaşanır boyutta… Havalandırıcıyı kullandığımda özellikle meşeden gelen ardıç, deri, tütün, is gibi aromalar ile baharat aromalarının çok daha yoğunlaştıran bir etkiye sahip olduğunu gördüm. Buradaki mesele şarabı karafa aktarmadan daha hızlı şekilde havalanmasını sağlamak ve böylelikle aroma yoğunluğunu artırmak ve tanenleri dizginlemek bir nevi.
Şarap şişesinin üzerine rahat bir şekilde oturduğu için servis yaparken kullandığımız damlalık görevine de sahip olan bu aletin bir diğer görevi de “kapak” işlevi görmesi. Aletin 90 derece dönebilen başlığı, iç taraftaki ağzını kapatarak, şarabın belli bir süreye kadar (bence bu süre bir günü aşmamalı) kapağı kapalı olarak buzdolabında saklanmasını sağlıyor.
Önümüzdeki günlerde “boğazkere” gibi yüksek tanenli şaraplarda denemeyi de düşünüyorum, bakalım nasıl bir sonuç çıkacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder