22 Aralık 2010 Çarşamba

Kadehte “büyük şaraplar”…

Geçtiğimiz son 2 haftayı Fransa’da Loire Vadisi ve Bordeaux’da geçirdim. 2 hafta boyunca onlarca değişik şarap tattım, birçok bağı ve şarap üreticisini gezme fırsatı buldum.
Dolu dolu şarap kokan bu gezimle ilgili çeşitli değerlendirmelerimi değişik yazılarda aktaracağım.
Bu yazımda, Bordeaux’da beni oldukça etkileyen bir girişimden bahsetmek istiyorum.
Chateau Margaux, Mouton Rotschild, Haut-Brion, d’Yquem, Cheval Blanc, Ausone, Latour, Lafite Rotschild, Palmer, Pichon Longeville Comtesse de Lalande, Figeac, Cos d’Estournel, Angelus, Carbonnieux…
Hepsi tanıdık, şarap dünyasının en büyük Bordeaux’ları ve en pahalıları değil mi?
İşte bu şarapları ve daha nice diğer ünlü ve kaliteli Bordeaux şaraplarını kadehte içebileceğiniz bir yer keşfettim Bordeaux’da…
“Max Bordeaux”, bu en ünlü 48 “Grand Cru” Bordeaux şarabını kadehte içebileceğiniz dünyadaki tek yer.
Bordeaux’nun ünlü opera binasına oldukça yakın, “Cours de l’Intendance, no. 14”te yer alan bu mekan, bu büyük şarapları 2,5 cl, 5 cl ve 10 cl ölçülerinde özel Enomatik makinelerden otomatik olarak kadehinize servis ediyor.
Yapmanız gereken şey, içeri girdiğinizde kasadan çipli bir kart alıp (kart ücreti 3 € depozitolu, kartı iade ettiğinizde 3 € ücreti de iade ediyorlar), karta en az 25 € yükleme yaptırmak. Kartı makineye yerleştirdiğinizde siz istediğiniz şarap için istediğiniz ölçüyü seçiyor, ölçü düğmesine basıyor ve şarabın kadehinize dökülmesini seyrediyorsunuz.
Şaraplar pahalı olduğundan, genel olarak tadım için ideal ölçüde olan 2,5 cl tadım ölçüsünü tercih ettim ben. 2,5 cl tadım ölçüsü fiyatları 1 € ile 30 € arasında değişiyor. Her şarap için İngilizce ve Fransızca olarak ayrı bilgilendirme metinleri var makinelerin altında, alıp okuyabiliyor, şarap hakkında daha fazla bilgi sahibi olabiliyorsunuz.
Kadehte tadım yapabileceğiniz şaraplar içinde Margaux, Lafite, Mouton, Cheval Blanc, Latour vs gibi şarapların “second vin” denilen, ikinci şarapları da bulunuyor. Bunların tadım fiyatları daha uygun elbette.
Genel olarak sadece 2004 ve 2006 rekoltelerine konsantre olmuş bir yer burası. Bu rekolteleri şimdi içmek belki bu büyük şaraplar için erken sayılabilir elbette ancak, yine de, kanımca bu tarz şarapları en azından tadarak genel olarak bir fikir sahibi olmak, şarapların derinliğini, dokusunu, şu anda içerdiği aromaları algılamak güzel ve hoş bir duygu.
“http://maxbordeaux.com” adresinden bu mekanla ilgili daha detaylı bilgileri, ilgili şarapların kadeh fiyatlarını ve şişe fiyatlarını da bulabilirsiniz.
Ben hemen hemen tüm şaraplardan tatmaya çalıştım, 2,5 cl tadım fiyatı 30 € olan Chateau Ausone dışında diğer tüm büyük şarapları, ikinci ürünlerini ve alternatif diğer Bordeaux Grand Cru’lerini tattım. Velhasıl, beni gerçekten etkileyen şarap ise 2004 Chateau d’Yquem oldu ki (2,5 cl tadımı 10 €) inanılmaz yoğunlukta gerçekten bambaşka bir şarap Chateau d’Yquem.
Ne diyelim… umarım ülkemizde de böyle girişimler olur da, insanların keyifle şarap içebileceği ve şarap kültürüne katkıda bulunan alternatif yerler oluşur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder