23 Aralık 2010 Perşembe

Tadım notları: Domaine de Val d'Arenc Bandol Rosé 2009

Geçtiğimiz aylarda yaptığım Fransa bağ gezisi dönüşü getirdiğim Bandol rozeyi çok sevdiğim evli bir çifte hediye etmiş, şarabı içmek için de şart olarak yanına güzel bir fırında Somon yapmalarını şart koşmuştum :))
Sağolsunlar arkadaşlarım beni kırmadılar, enfes bir fırında somon eşliğinde bu güzel roze şarabı içme fırsatı bulduk geçenlerde.

Açıkçası rozelerde son yıllarda Türk şarap üreticileri bir hayli yol katetti, nefis rozeler çıkıyor artık Türkiye'den... Fakat yine de benim için Provence ve Bandol bölgesi rozelerinin başka bir yeri var...

Bandol bölgesinin dağlık arazilerinde yer alan bir üretici olan Domaine Val d'Arenc bu roze şarabında %40 Grenache, %40 Cinsault ve %20 Mourvedre kullanmış.

Açık bir pembe renge sahip olan şarapta ön burunda hemen tereyağımsı aromalar baştan hissedilmekle beraber arkadan bol gül, çilek, pamuk şekerini andıran aromalar ile hafif narenciye hissediliyor. Damakta yine yağımsı dokulari vanilya, çilek, narenciye yanında bana ilginç gelen beyaz kiraz ve armut aromaları ekleniyor. Orta gövdeli ve orta yoğunlukta asiditeye sahip oldukça dengeli bir şarap.

Bu mevsimde roze olur mu demeyin, söz konusu bir Bandol olunca 365 gün içilir bence :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder