24 Aralık 2010 Cuma

Tadım notları: Descendientes de José Palacios - Bierzo - Pétalos 2008

Geçtiğimiz ay İspanyol bir arkadaşımın hediye olarak bana gönderdiği ilginç bir şarap içmiştim.

İspanya'nın Bierzo bölgesi'nde yetişen "Mencia" üzümünden yapılan bu şarabı daha önce hiç duymamıştım açıkçası. Gerek bölge olarak gerekse üzüm çeşidi olarak bana yabancı olması şaraba olan ilgimi daha da arttırdı.

Şarabın üreticisi "Descendientes de José Palacios" ve bu şarap üreticinin alt segment şaraplarından biri olmasına rağmen Robert Parker "Wine Advocate"ten 90 puan ve International Wine Cellar'dan (IWC) 91 puan almayı başarmış.

Mora çalan bir kırmızı renge sahip şarapta burunda menekşe, kiraz, yaban mersini ve tütsü aromaları hissedilirken, damakta meyvemsilik ön plana çıkıyor ve en arkadan hafif mantara çalan topraksı aromlar da eşlik ediyor.

İlk kez tatmış olduğum bu şarabı ve "Mencia" üzümünü açıkçası çok beğendim, zira, gerek asidite gerekse tanen açısından dengeli, zarif, rahat içimli hafif-orta gövdeli bir şarap bu.

Türkiye'de bulmak zor olabilir... Yine de alternatif bir İspanyol şarabı denemek isteyenlere tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder