30 Aralık 2010 Perşembe

Tadım notları: Büyülübağ Cabernet Sauvignon Reserve 2005

Avşa Adası'nın şarap üreticisi Büyülübağ'ın son yıllarda ürettiği en iyi kırmızı şaraplardan birisi olan 2005 reserve Cabernet Sauvignon 16 ay Fransız meşe fıçıda bekletilmiş. Büyülübağ tesislerinde gravite yöntemiyle şarabın yorulmadan tanklara aktarılması sağlanıyor. Bu da şarabın yapısını korumaya yardımcı oluyor.
Burunda ahududu, olgun kiraz, karabiber, arkadan narenciye ve is aromalarına damakta hafif kahve - kakao aromaları ekleniyor. Orta - tam gövdeli, kompleks, zengin ve güçlü bir şarap.
Kimi eleştirmenlere göre Türkiye'de üretilmiş en iyi Cabernet Sauvignon... Velhasıl piyasada artık bulunması çok zor zira bu şarap iyi bir tanıtım yaptı, pek beğenildi ve tükendi... nadiren http://www.onlinemahzen.com/ gibi sitelerde çok kısa süreliğine satışa çıkabiliyor... takip etmek lazım... Ben de online mahzenden geçen sene bu şaraptan bir şişe temin etmiş, çok kısa sürede tükenmek üzereyken son kalan şişeyi de kavımda bekletmek üzere almıştım... Bu şarabı birkaç yıl kavda bekletip, şaraptaki bekletme potansiyelini görmek istiyorum. Bakalım yıllar sonra şarabı açınca neyle karşılacağım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder