25 Aralık 2010 Cumartesi

Tadım notları: Güzay - Karaoğlan 2007

Nihayet... evet... nihayet uygun fiyata satılan iyi bir şarap bulabildim piyasada... Aslında adını son zamanlarda sık sık duymuştum ancak bir türlü karşıma çıkmak bilmedi bu şarap...

Yenidoğuş Şarapçılığın Türk şarapseverlere gururla sunduğu bir şarap: Güzay Karaoğlan... Malatya'nın Arapgir yöresinin Yazılı Köyü'nde yetişen %100 Karaoğlan üzümlerinden üretilmiş çok iyi bir şarap...

Az önce Metro marketteydim, uzun zamandır buraya uğramıyordum, hata yaptığımı anladım... şarap fiyatları oldukça düşük geldi bana diğer yerlere kıyasla, karşıma da bir türlü tatma fırsatı bulamadığım Güzay Karaoğlan çıkınca hemen alıp eve gelir gelir gelmez eşimle beraber şarabı bitirdik...

Açıkçası şöyle söyleyeyim, ben şarapta fiyat - kalite dengesine takmış birisiyim... Çok sık seyahat ettiğimden olsa gerek, sürekli düşük fiyatlara kaliteli şarap içmeye alışığım ancak Türkiye'de malesef bir yandan yüksek vergiler diğer yandan bu yüksek vergilerin arkasına sığınarak vatandaşı kazıklamaya çalışanlar olunca durum biraz sinir bozucu olabiliyor... Yani bazı şarapların fiyatları hakikaten bana komik gelebiliyor... Bununla ilgili yakında bir yazı yazacağım zaten...

Gelelim esas konumuza... Az önce Metro marketten 11 TL'ye aldığım bu şarap piyasada 25 - 30 TL ve üzeri satılan birçok şarabı sollar geçer gider... kaldı ki Güzay Karaoğlan halis muhlis Türk şarabı, üzümü de Türk, üreticisi de... Herhangi bir yerde önünüze çıkarsa sakın kaçırmayın alın derim...

Efendim, burunda ahududu ve kiraz gibi meyvemsi aromaların ön planda olduğu, arkadan baharat ve çok hafif vanilya ve narenciye aromalarının hissedildiği, damakta ise canlı, asidite tanen dengesi gayet iyi, çok rahat içimli, yumuşak bir şarap Güzay Karaoğlan... Güzay Karaoğlan'ın bir de rezerv şarabı var o da 20 TL'nin biraz altında fiyata satılıyor, onu da yakında alıp deneyeceğim ve burada paylaşacağım...

Karaoğlan üzümü ile de tanışma fırsatı bulmuş olarak mutlu mesut şarabımı içiyor, bu şarabın üretilmesinde katkısı olan herkese sevgi ve saygılarımı sunuyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder